Formule 1

Grote toekomst Formule 1 verbrandingsmotoren; hybride of milieuvriendelijke brandstoffen? "Ik onthul geen groot geheim.."

Uitgegeven door Wim Boekel • 26 januari 2020 09:14

Renault’s motorenbaas Remi Taffin denkt dat er vanaf 2021 niet veel gaat veranderen, wanneer de nieuwe regels voor de Formule 1 in werking treden. “Ik onthul geen groot geheim wanneer ik zeg dat 50 procent van onze middelen al gericht zijn op 2021”, aldus de Fransman in Auto Motor und Sport. Taffin onderkent dat de industrie zich meer en meer richt op het elektrische vermogen voor auto’s, maar dat de verbrandingsmotor ook een sterke toekomst heeft.

Renault F1 engine RaceXpress

“Veel mensen praten de verbrandingsmotor het graf in, maar ik denk dat het een grote en langdurige toekomst heeft”, aldus Taffin. “Kijk naar onze huidige motor. We doen erg goed werk om de brandstof zo efficiënt als mogelijk te verbranden. Het probleem is dat we de marketing van wat we bereikt hebben slecht doen. Maar verbrandingsmotoren zijn niet alleen efficiënt, vanwege het hybride deel. De verbrandingsmotor levert daar ook een groot deel van en we moeten dat duidelijker maken. De vraag voor de toekomst is of we het hybride deel moeten vergroten of dat we er de voorkeur aan geven om met milieuvriendelijk brandstoffen te werken.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS