Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Scuderia Cameron Glickenhaus met één LMH-auto naar Portimao: "We zitten nu in een situatie..."

Uitgegeven door Wim Boekel • 11 mei 2021 12:50 • Print artikel

Scuderia Cameron Glickenhaus zet maar één Le Mans Hypercar in tijdens haar debuut in Portimao in de FIA World Endurance Championship. Het Amerikaanse team neemt het tijdens de 8 Hours of Portimao voor de eerste keer op tegen de concurrentie, nadat de equipe de eerste ronde in Spa aan zich voorbij lieten gaan.

Glickenhaus SCG 007 LMH

Het team heeft voor dit jaar twee inschrijvingen, maar kiest echter voor één auto. Het doel is om in juli in Monza met twee Glickenhaus 007 LMH in actie te komen. Het eerste chassis is inmiddels getest, nadat het een uitgebreid testprogramma ondergaan heeft. De tweede auto wordt binnenkort opgebouwd. Met de komst van de Amerikaanse bolide zijn er dus vier auto’s actief in de LMH-klasse. Naast de Glickenhaus komt Toyota met twee auto’s en Alpine met een oude LMP1.

“We zouden altijd een team met twee auto’s zijn, maar het is makkelijker om in de prestatie window te komen als je een nieuwe auto voor de homologatie test hebt”, aldus Glickenhaus tegen het Engelse Autosport. “We zitten nu dus in een situatie waar we ons goed voelen over de Hypercar. We hebben over twee weken een 30 uur durende test gepland in Aragon, om zeker te stellen dat we geen mechanische problemen met de auto hebben. Dit heeft verder geen invloed op onze homologatie. We gaan met beide auto’s naar Aragon, omdat we een shakedown gaan doen met de nieuwe auto, zodat deze klaar is om in Portimao te rijden.

“In Portimao rijden we met één auto en daarna gaan we de tweede auto bouwen met de mal van de eerste. We gaan de ‘zwarte auto’ nemen, de auto die we al getest hebben en brengen die naar de 24 Uur van de Nürburgring en we gaan daarmee de installatieronde voorafgaand aan de start van de race doen. Samen met de auto van VW, de ID.R. Daarna gaan we naar Goodwood voor het Festival of Speed.”

Verder wil Glickenhaus geen commentaar geven of hij een auto in gaat zetten in Fuji en Bahrein. “Ik hou van het racen, maar ik ben niet langer een racer”, vertelt de teameigenaar. “Ik heb een bedrijf dat auto’s maakt. We kijken ernaar om dat ook in Europa te doen. Maar we moeten geld besteden om auto’s te verkopen. Ik verkoop geen enkele auto in Japan en ik verkoop geen auto’s in het Midden-Oosten.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS