DTM

Ravenol produceert en ontwikkelt hoogwaardige smeermiddelen en is de nieuwe seriepartner van de DTM Trophy

Uitgegeven door Peter Vader • 18 mei 2021 20:01

MüNCHEN / WERTHER - Ravenol is de nieuwe seriepartner van de DTM Trophy. Distributeur van smeermiddelen Ravensberger en de overkoepelende DTM-organisatie ITR hebben een meerjarige overeenkomst getekend over het officiële smeermiddelpartnerschap voor de junior-serie. Op de bijna-serie GT-sportwagens van de DTM Trophy zal het Ravenol-logo te zien zijn op de voor- en achterkant van de kentekenplaten, evenals op prijsuitreikingen en persconferenties. Ravenol is al jarenlang als technische partner actief in de autosport. Daarnaast is Ravenol ook betrokken bij tal van internationale en nationale raceseries inclusief de bijbehorende teams. Ook in het kader van het DTM-platform. Met directe samenwerking tussen fabrikanten ontwikkelt het in Werther (Westfalen) gevestigde bedrijf, specifieke smeermiddelen, die speciaal bestemd zijn voor motoren en transmissies. Deze voldoen dan ook aan de hoge eisen en druk in de autosport. Ravenol is een produkt van Ravensberger Schmierstoffvertrieb GmbH, die sinds 1946 hoogwaardige smeermiddelen ontwikkelt en produceert onder de merknaam Ravenol.

DTM_Trophy_Ravenol_sponsort_Ben_Green_is_the_2020_DTM_TROPHY_JUNIOR_CHAMPION
Ravenol sponsorde Ben Green, de DTM Trophy Junior Kampioen 2020

Ondersteuning van platform
“Ik kijk er echt naar uit om met ITR samen te werken aan de DTM Trophy. Net als in de DTM beginnen Ravenol-partners hier met ‘wedstrijdvoertuigen’ van verschillende merken in een hoog aangeschreven raceserie. Op deze manier ondersteunen we het platform en voorzien we onze teams van hoogwaardige smeermiddelen ”, zegt Martin Huning, directeur van Ravenol Motorsport.

Langdurige samenwerking
“We zijn erg blij om Ravenol te verwelkomen als de officiële smeermiddelpartner van onze DTM Trophy junior-serie. De overeengekomen langdurige samenwerking onderstreept het vertrouwen in het DTM-platform. Daar zijn we erg dankbaar voor ”, zegt Benedikt Böhme, algemeen directeur van ITR GmbH. Böhme voegt hier aan toe: "De DTM als topserie, de DTM Electric als innovatieproduct, de DTM Trophy evenals DTM Esports en DTM Classic bieden elke partner een breed scala aan toegevoegde waarde en nieuwe presentatievormen, waar Ravenol nu onderdeel van is."

Twee races in zeven weekenden
De DTM Trophy, die vorig seizoen met succes werd geïntroduceerd, wordt verreden met twee races in zeven weekenden. De locatie voor de seizoensopener is het Royal Park in Monza, Italië, van 18 tot 20 juni. Voor het eerst worden alle races van de DTM Trophy live uitgezonden door SPORT 1. Naast de races zijn de trainingen en kwalificatiesessies ook wereldwijd live te volgen via het online portaal grid.dtm.com.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS