Autosport Internationaal Toerwagens • Autonieuws

Polestar op koers om aantal markten en retailnetwerk in 2021 te verdubbelen

Uitgegeven door Aliza Kaligis • 3 augustus 2021 09:02

Polestar, het Zweedse elektrische automerk, zet de snelle, wereldwijde uitrol van het fysieke retailnetwerk met volle kracht voort. In de loop van 2021 wordt het merk gelanceerd in tien nieuwe markten wereldwijd, waardoor het totale aantal Polestar-markten wordt verdubbeld van negen naar achttien. Tegen het einde van dit jaar is het aantal fysieke retailpunten wereldwijd ook meer dan verdubbeld, om het digital-first businessmodel van het merk te ondersteunen.

Polestar op koers om aantal markten en retailnetwerk in 2021 te verdubbelen

Aanvullend op de bekende Spaces, die zich met name in het centrum van een stad bevinden, introduceert Polestar een nieuw retailconcept, genaamd Polestar Destinations. Destinations bieden klanten op gemakkelijk bereikbare locaties buiten de stad de mogelijkheid om zich onder te dompelen in het merk Polestar, een proefrit te maken en, bij aanschaf, de auto in ontvangst te nemen.

"We breiden zeer snel uit in zowel bestaande als nieuwe markten. Deze groei is ongekend voor een merk dat nog maar net 12 maanden operationeel is", zegt Thomas Ingenlath, CEO van Polestar. "We verwachten een even sterke groei in het aantal Polestar-markten voor 2022."

Met de geplande toename is het merk binnenkort fysiek aanwezig in bijna 100 retailomgevingen wereldwijd, inclusief enkele tijdelijke pop-uplocaties.

"We vinden het belangrijk dat onze klanten op hun eigen gewenste manier kunnen communiceren met ons merk en onze auto's. Onze verfijnde online retailomgeving wordt ondersteund door fysieke locaties om de bekendheid en verkoop te stimuleren," zegt Mike Whittington, Head of Sales bij Polestar. "Ons nieuwe Destination-concept geeft klanten nog meer toegang tot het merk en past bijzonder goed bij sommige van onze nieuwere markten."

Polestar op koers om aantal markten en retailnetwerk in 2021 te verdubbelen

Met het digitale verkoopmodel van Polestar kunnen klanten een auto online ervaren, configureren en kopen, waar en wanneer ze maar willen. Het is niet nodig om een ​​Space te bezoeken, maar het merk erkent hoe belangrijk de mogelijkheid is om een auto van dichtbij te bekijken en een proefrit te maken.

Polestar opent tegen het einde van het jaar dan ook nog eens zestig extra proefritlocaties. In Nederland kunnen geďnteresseerden al sinds maart dit jaar terecht bij verschillende pop-up proefritlocaties, verspreid over het land.

In Nederland heeft Polestar inmiddels vijf fysieke vestigingen; het Handover Center in Beesd en de vier Spaces op A-locaties in Rotterdam, Den Haag (Westfield Mall of the Netherlands), Eindhoven en Amsterdam.

Ook het wereldwijde netwerk van Handover Centers breidt rap verder uit waarbij steeds meer klanten de keuze krijgen tussen het thuis laten afleveren van hun auto, of het ophalen op locatie.

Polestar-rijders kunnen voor service en onderhoud wereldwijd terecht bij een groot netwerk van momenteel meer dan 650 servicepunten. Polestar heeft de ambitie om dit netwerk tegen het einde van 2021 al te hebben uitgebreid naar zo’n 780 locaties.

Polestar op koers om aantal markten en retailnetwerk in 2021 te verdubbelen




 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS