DTM

Nieuwe officiële seriepartner van DTM: Autohero, een revolutie in de tweedehands autobranche

Uitgegeven door Peter Vader • 17 mei 2021 09:12

MüNCHEN/ BERLIJN - De innovatieve online shop voor gebruikte auto’s genaamd Autohero wordt de officiële seriepartner van DTM. Deze nieuwe samenwerking werd gezamenlijk aangekondigd door AUTO1 Group SE, waartoe Autohero behoort en daarnaast door de DTM-koepelorganisatie ITR. De aankondiging was tijdens de officiële DTM-testritten op de Lausitzring, die van 4 tot en met 6 mei plaatsvonden. Het Autohero-logo is nu zichtbaar op de voor- en achterruiten van alle DTM-raceauto's, net zoals op elk algemeen en brandveilig shirt onder de raceoverall van de DTM-coureurs. Ook is er voortaan reclame langs het circuit en zelfs digitale borden zorgen voor een compleet marketingpakket.

Autohero DTM 3-dtm-autohero


"Autohero en de DTM staan allebei voor mobiliteit en innovatie. De doelgroep van auto(sport)liefhebbers verenigt ons. Dit is een uitstekende uitgangspositie voor een progressieve samenwerking. Vanaf vandaag (4 mei, red.) zullen we hier leven in gaan blazen", zei Benedikt Böhme, Managing Director van ITR GmbH. "Het DTM topevenement en het hele DTM-platform bieden partners zoals Autohero een breed scala aan mogelijkheden. De online shop kan zichzelf op deze manier goed presenteren in de markt. Het grote bereik door middel van live-uitzendingen in meer dan 50 landen en de daarbij horende wereldwijde fans maakt DTM een aantrekkelijk merk in de sport."

Autohero_2-DTM


DTM is de eerste sportsponsoring van Autohero.
De samenwerking met DTM is de eerste uitgebreide sportsponsoring van het e-commercebedrijf uit Berlijn, dat voor het eerst de aankoop van gebruikte auto's in Duitsland volledig digitaliseert. De site is 24 uur per dag beschikbaar, zeer gebruikersvriendelijk en het gehele aankoop proces is glashelder. Dit zorgt natuurlijk voor een uitermate leuke shop beleving. De online shop biedt geselecteerde, handige en veilige occasions aan van bekende fabrikanten. En dit is allemaal inclusief één jaar garantie. Daarnaast een Duitse bezorging aan de voordeur en ook nog eens een 21-daagse niet-goed-geld-terug-garantie. Dit tezamen maakt Autohero een compleet en professioneel bedrijf.

Autohero_logo

"De samenwerking met DTM 2021 is een echte mijlpaal voor ons", zegt Christian Bertermann, medeoprichter en CEO van AUTO1 Group SE. Over de samenwerking tussen het sportmarketingbureau Infront en Autohero zei hij het volgende: "We zijn erg blij dat we met Autohero de Duitse autosport in de toekomst kunnen ondersteunen, vooral om de vele fans te overtuigen van ons unieke, volledig digitale aanbod van auto's."

Autohero_1-DTM


"We verheugen ons erop om een jong en aanstormend bedrijf als Autohero te ondersteunen in de wereld van sportsponsoring. Het merk sluit volledig bij de DTM aan en geeft Autohero de mogelijkheid om in een passievolle thuishaven haar doelgroep te bereiken. Tegelijkertijd kloppen de raceseries met live-uitzending ook aan en daarnaast ook andere criteria als het gaat om het vergroten van de bekendheid van een merk", zei Marco Sautner, Managing Director van Infront Germany.

Van 18 tot en met 20 juni start de DTM het nieuwe seizoen in Monza (Italië). Dat elk acht weekenden van twee races omvat. Het is het 35e seizoen van de traditionele serie, die in 2021 voor het eerst wordt gehouden met GT-raceauto's. 20 professionals uit twaalf landen met GT-raceauto's van zes merken – Audi, BMW en Mercedes en voor het eerst Ferrari, Lamborghini en McLaren – staan garant voor een spannend raceseizoen."

Autohero 4 DTM

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS