Formule 1

Mercedes' Shovlin wuift claims van Red Bull over schaafplekken achtervleugel van tafel

Uitgegeven door Bas Kaligis • 20 november 2021 06:08

Mercedes heeft gereageerd op de bewering van Red Bull dat de endplates van de achtervleugel van zijn W12-auto 'schaafplekken' vertonen die suggereren dat het aero-element buigt onder belasting.

Andrew Shovlin Mercedes Grand Prix F1


Red Bull heeft veel van zijn aandacht op Mercedes gericht op de opmerkelijke snelheid van zijn auto op rechte stukken, waarvan het denkt dat deze wordt bereikt door een truc met de achtervleugel van de W12.

Red Bull-teambaas Christian Horner heeft gedreigd tegen zijn rivaal te protesteren als de punten die het in Brazilië heeft vastgesteld - volgens de Brit een teken van buiging - dit weekend in Qatar of tijdens de laatste twee races van het seizoen 2021 opnieuw worden gezien.

"Als je een verschil hebt van 27 kilometer per uur, en je ziet sporen op de endplates die zijn ontstaan door het buigen van de vleugels, dan is het voor ons heel duidelijk wat er aan de hand is", zei hij.

In de persconferentie van de teambaas op vrijdag, ontkende Mercedesbaas Toto Wolff de intrige rond de achtervleugel van de auto van zijn team, door vol te houden dat het element voldeed aan 'wat is toegestaan'.

In gesprek met Sky F1, wimpelt Mercedes' hoofd van trackside engineering Andrew Shovlin ook Horners toespeling. "Nou, we hebben er naar gekeken en er zijn geen schaafplekken. Dus we zijn niet helemaal zeker wat dat is", zei Shovlin. "Maar het lijkt een verhaal te zijn dat niet weggaat. Vanuit ons oogpunt zijn we absoluut tevreden met wat we op de auto hebben. We hebben de FIA uitgenodigd om er zoveel naar te kijken als ze willen en ze hebben geen probleem met de auto."

"We gaan naar elk circuit, we kijken wat de snelste vleugel is die we hebben, en dat is degene die we op de auto gaan bevestigen. Dat is wat we zullen blijven doen."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS