Formule 1

Liberty Media bang om nieuwe F1-fans kwijt te raken: "Maak ik me zorgen over"

Uitgegeven door Frank Korsel • 16 juni 2024 08:19

Sinds de overname van Liberty Global is de populariteit van de Formule 1 exponentieel gegroeid en dan vooral onder jonge fans die de sport voor het eerst hebben ontdekt. Toch is Liberty-CEO Greg Maffei bang dat zee de nieuwe fans niet vast kunnen houden.

Formule 1 Liberty Media

In de tijd was van Bernie Ecclestone was de Formule 1 zakelijk, gesloten en ietwat kil. Ecclestone wilde helemaal geen nieuwe ‘goedkope’ fans naar de Formule 1 toehalen, hij wilde de Formule 1 exclusief laten voelen. Sinds de overname van Liberty is er ontzettend veel veranderd. Van Netflix-series tot aan sprintracecs en een race in Vegas.

De Formule 1 heeft als het ware een nieuw soort publiek gevonden. Deze groep verwacht volgens Greg Maffei wellicht iets anders dan de traditionele fans. In gesprek met ‘James Allen on F1’ vertelt hij over zijn zorgen: "Ik maak me daar wel zorgen over. Soms is duurzaamheid iets waar ze zich zorgen over maken. We hebben een goed verhaal over duurzaamheid, maar het is belangrijk dat ze weten wat erin staat en dat het begrijpelijk is. We moeten dat ook uitdragen. Mensen moeten er ook in geloven."

"We moeten ervoor zorgen dat het racen competitief blijft. De realiteit is dat de lat daar steeds hoger wordt gelegd. We werken ook heel hard aan het inhalen van andere moderne sporten op het gebied van sociale media. Het is aan ons om continu door te werken."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS