Formule 1

Komt Max Verstappen in de problemen door de te hoge achtervleugel van zijn Red Bull?

Uitgegeven door Marten Veenstra • 11 september 2021 19:04

Het snelle circuit van Monza vraagt om sterk aangepaste auto’s, die zo hoog mogelijke snelheden moeten bereiken op de lange rechte stukken. Met name aan de kleine achtervleugels is te zien dat geprobeerd wordt om minder downforce te creëren.

Red Bull F1 at Monza

Voormalig Formule 1-ontwerper Gary Anderson denkt dat Red Bull een fout heeft gemaakt in de aanpassing van de auto’s. Red Bull rijdt op Monza vaker met iets grotere vleugels dan de andere teams, maar is hierin nu te ver gegaan, schrijft Anderson in een artikel voor The Race. In vergelijking met andere teams hebben de Red Bulls meer vleugeloppervlak, waardoor zij minder snelheid genereren op de rechte stukken.

Volgens Anderson zal Max Verstappen door dit verschil met name in de races op zaterdag en zondag in de problemen komen, en de autos’s van Mercedes niet kunnen bijhouden.

In de sprintrace kwam die voorspelling niet uit. Verstappen won een plaats door de slechte start van Hamilton.


 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS