Formule 1

"Hoe illegaal was die Ferrari F1-motor vorig jaar?”

Uitgegeven door Patricia Kloosterman • 7 juli 2020 19:40

Zoals gewoonlijk na een Formule 1 Grand Prix bespreken Kees van de Grint en Allard Kalff daags na de race de opvallende zaken en de resultaten van Max Verstappen. Het duo heeft het over wat hun is opgevallen en over de prestaties van de teams. Deze keer vragen ze zich hardop af, hoe het nou vorig jaar zat met de Ferrari motor.

Charles Leclerc Ferrari F1

Hoe illegaal was die Ferrari motor vorig jaar?”, vraagt Allard Kalff zich hard op af. Diezelfde verbazing had Kees van de Grint ook. “Ik vroeg me dat ook af tijdens dit weekeinde, want dat ding was gewoon niet vooruit te branden. Dat maakt het wel heel duidelijk dat er vorig jaar iets aan de hand is geweest”.

Allard Kalff legt nog even uit waarom de Ferrari motor waarschijnlijk vorig jaar zo snel was. “Er zat vorig jaar een fuelflow censor in, die bepaalde dingen meet en als die niet meet dan kun je tussendoor gauw dingen veranderen. Nu kan dat niet meer. Nu zit die censor in de tank en die kan alleen door de FIA gemeten worden. Dus zie je nu dat de auto langzamer is. Wat ook nog eens zo is dat dit dezelfde auto is als vorig jaar. Nu klagen ze over de aerodynamica en vorig jaar hadden ze het daar niet over. Dus het lijkt er op dat ze zo veel power hadden dat die problemen niet echt een issue waren. En nu, dat ze dit foefje niet meer kunnen toepassen is de aerodynamica wel in een keer een probleem.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS