Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Het 24H-United-platform ontvangt prestigieuze Franse onderscheiding voor digitale initiatief tijdens 24H Le Mans

Uitgegeven door Peter Vader • 16 december 2020 15:13

De wereldwijde Covid-19-pandemie dwong de organisatie ACO om de legendarische 24 uur van Le Mans-endurancerace achter gesloten deuren te verrijden in september 2020. Als reactie hierop lanceerde de Automobile Club de l'Ouest (ACO) '24H United & Responsible', een uitdagend digitaal platform voor autosportfans met een warm hart voor het iconische evenement, waar ter wereld ze zich ook bevinden. Onlangs ontving de ACO de bronzen award Stratégies “Grand Prix du Sport” in de categorie Digitaal Ecosysteem voor deze innovatie, die werd geprezen door media- en communicatieprofessionals.

Le_Mans_virtual_event_announcement

Ongekende situaties vragen om innovatieve oplossingen. Op 14 september lanceerde de Automobile Club de l'Ouest een uniek digitaal platform dat zijn vlaggenschipevenement, de 24 uur van Le Mans, naar meer dan 250.000 toeschouwers bracht die normaal langs het circuit waren en hen meenamen achter de schermen van 's werelds grootste uithoudingsrace. Meer dan 180.000 unieke gebruikers logden in bij 24H United & Responsible om tijdens de race te genieten van exclusieve content, met bijna 1,2 miljoen pageviews en meer dan 45 miljoen reacties op sociale media. Meer dan 260 video's werden op het platform gedeeld, evenals 13 livestreams, een voortdurend zicht op de paddock en een realtime blik in de racecontrole en delen van het circuit die onder normale omstandigheden buiten het zicht van de fans zijn.

Via het platform werd ook een tweevoudige call-to-action uitgebracht, die de "verenigde en verantwoordelijke" dimensie van het ACO-initiatief illustreert: een inzamelingsactie ten behoeve van de European Society of Intensive Care Medicine om medisch personeel te helpen trainen in de behandeling van Covid-19. De namen van fans die donaties hebben gedaan, verschenen op een virtuele muur. De ACO droeg ook bij aan het fonds dat meer dan € 30.000 opbracht. Voorts werden fans uitgenodigd om ervaringen van de race te delen door foto's, video's of verhalen te plaatsen. De bijdragen werden gedeeld op het 'United and Responsible'-platform en op de social media-accounts van de 24 uur van Le Mans. Verschillende persoonlijkheden spraken hun steun uit voor de geldinzamelingsactie en accepteerden hun naam als campagne-ambassadeurs *.

Kortom, het doel van de 88e 24 uur van Le Mans was om de passie voor deze race breder dan ooit te delen. Deze prijs beloont een initiatief dat voorbestemd is om een vaste waarde te worden.

24H_United_3_social_media


*De campagne-ambassadeurs waren Pierre Fillon, voorzitter van de Automobile Club de l'Ouest, Roxana Maracineanu, Franse minister van Sport, Jean Todt, voorzitter van de FIA, Michèle Mouton, voorzitter van de FIA Women in Motorsport Commission, John Doonan, voorzitter van IMSA , Luc Chatel, voorzitter van Plateforme Automobile, Charles Gordon-Lennox, hertog van Richmond en organisator van Goodwood Revival, Gérard Saillant, voorzitter van het FIA-instituut, Derek Bell, vijfvoudig winnaar van de 24 uur van Le Mans, Jacky Ickx, zesvoudig winnaar van de 24 uur van Le Mans, Henri Pescarolo, viervoudig winnaar van de 24 uur van Le Mans, David Richards, president van Motorsport UK, en Florent Menegaux, president van Groupe Michelin.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS