0 • Algemeen

Henki Waldschmidt houdt zich knap staande op Imola

Uitgegeven door Bas Kaligis • 22 mei 2006 16:39

Henki Waldschmidt tijdens zijn race op Imola
IMOLA (IT), 21 MEI 2006 – In de vijfde en zesde race om het Italiaans Formule Renault 2.0 kampioenschap op Imola (Italië) heeft Henki Waldschmidt wederom belangrijke punten voor het kampioenschap gescoord. Op het Formule 1-circuit waar een maand geleden Michael Schumacher voor Ferrari nog zegevierde voor duizenden Tifosi, deed de in het ‘Toyota Young Drivers Programme’ (TDP) opgenomen coureur ook in zijn achtste autosportrace niet onder voor zijn meer ervaren rivalen. In de stand om het kampioenschap staat Waldschmidt verdienstelijk op de negende plaats met 36 punten.

VRIJE TRAININGEN + KWALIFICATIES:
In de vrije trainingen zocht Waldschmidt naar een goede set-up voor de kwalificaties en races. In de eerste training reed de zeventienjarige rijder naar een achttiende plaats door een tijd van 1:53.102 neer te zetten. In de afsluitende sessie verbeterde Henki zijn tijd met anderhalve seconde, welke goed was voor de negende plaats (1:51.822). Terwijl de Red Bull-rijders Zaugg en Piscopo (beiden Cram Competition) vochten om de pole position, pakte Waldschmidt knap de zevende plaats (1:51.431). In de tweede sessie eindigde Henki op de zesde plaats met een tijd van 1:51.527. Hij was daarmee een fractie sneller dan zijn Italiaanse teamgenoot Edoardo Mortara.

RACE 01 + 02:
De eerste race over 16 ronden was voor Henki van korte duur. Na een goede start raakte Jaime Alguersuari de bolide van Waldschmidt, waardoor de voorwielophanging van de Prema Power-rijder werd verbogen. De jonge Hagenaar kon hierdoor de wedstrijd niet voortzetten en moest als eerste de wedstrijd verlaten. Alguersuari (Cram Competition) vervolgde wel zijn race en werd nog als zesde afgevlagd. In de afsluitende wedstrijd van zondagmiddag verloor Waldschmidt een positie, waardoor hij als zevende zijn weg moest vervolgen. Voordat de safety-car op de baan kwam na een reeks van incidenten reed Waldschmidt wel de snelste raceronde van het veld. De safety-car bleef maar liefst tien minuten op de baan, waardoor Henki geen kans meer kreeg om in de resterende twee ronden zijn opponenten te verschalken. Waldschmidt kwam na veertien ronden als zevende over de meet.

Henki Waldschmidt: “Ik ben redelijk tevreden over het weekend. De kwalificatie verliep prima maar met een beetje geluk had ik me als vierde en zesde kunnen kwalificeren, want in mijn snelste ronde werd ik opgehouden. Het is alleen jammer dat ik er in de eerste race uit werd gedrukt, waardoor ik waardevolle punten om het kampioenschap in rook zag opgaan. Gelukkig wist ik dat in de tweede race recht te zetten en eindigde ik op de zevende plaats. Ik ga nu terug naar mijn verblijf in Italië en zal morgenvroeg meteen doorreizen naar Barcelona (Spanje) voor de tweedaagse test in de Eurocup Formule Renault 2.0.”

UITSLAG RACE 01: ZONDAG 21 MEI 2006:
01. Adrian Zaugg, Cram Competition, 30:03.917
02. Edoardo Piscopo, Cram Competition, + 03.257s
--. HENKI WALDSCHMIDT, PREMA POWERTEAM, + 16 RONDEN

UITSLAG RACE 02: ZONDAG 21 MEI 2006:
01. Adrian Zaugg, Cram Competition, 31:04.196
02. Edoardo Piscopo, Cram Competition, + 00.485s
07. HENKI WALDSCHMIDT, PREMA POWERTEAM, + 03.251s

 

Babe-box

Xtra

COLUMNS