Formule 1

Formule 1 zet #WeRaceAsOne door: "Woorden zijn belangrijk, acties des te meer"

Uitgegeven door Bart • 10 februari 2021 17:27

De Formule 1 heeft besloten de campagne #WeRaceAsOne door te trekken en onderdeel te maken van de strategie voor de toekomst. Het initiatief werd vorig jaar juni gelanceerd kort voor de terugkeer na de gedwongen pauze vanwege het coronavirus. Centraal stond het aanpakken van grote problemen in de maatschappij en de sport. Zo ging het voornamelijk om racisme en discriminatie. #WeRaceAsOne gaat door, maar de regenboogvlag zal geen onderdeel van het logo meer uitmaken.

Lewis Hamilton


In een verklaring zegt de Formule 1 dat er drie pijlers zijn voor het vervolg van #WeRaceAsOne: Duurzaamheid, Diversiteit en Community. Dit zou de sport klaar moeten maken voor de toekomst. In 2030 wil de F1 carbon neutraal opereren. Daarnaast moeten er meer culturen en achtergronden in de F1 gerepresenteerd worden. Dat betreft alle functies: coureurs, monteurs, engineers en tv-analisten.

F1-directeur Stefano Domenicali staat volledig achter #WeRaceAsOne: "Het platform was zeer effectief om mensen meer bewust te maken over belangrijke maatschappelijk kwesties. Onze inzet heeft tot een positieve verandering geleid. Daar zijn we trots op. Woorden zijn belangrijk om duurzaamheid en diversiteit aan de kaak te stellen, maar we worden beoordeeld om de acties die we ervoor ondernemen. We weten dat dit niet snel is opgelost en daarom gaan we hiermee verder. De hele Formule 1 wil dit de komenden maanden en jaren gezamenlijk aanpakken."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS