Formule 1

FOTO'S: Welk deel van Circuit Zandvoort is het hoogste punt van de baan?

Uitgegeven door HJ van Keulen • 22 mei 2020 07:02

Circuit Zandvoort! Wanneer de coureurs de beste racelijn in de vernieuwde Hugenholtzbocht ontdekt hebben, wordt er tempo gemaakt richting de Hunserug. De heuvel, met een milde maar uiterst snelle curve naar rechts, is voorzien van nieuw asfalt en nieuwe FIA-hekken aan de rechterkant. Tevens zien coureurs aan de rechterzijde van het circuit de nieuwe Dutch Grand Prix Lounge.

Circuit Zandvoort Hunserug

▲ De Hunserug werd opgenomen in het ontwerp toen het circuit in 1948 werd aangelegd. Het idee volgde mede op aanwijzing van Cas Hunse, betrokken bij de KNMV, om een deel van het circuit over een duinrug te laten lopen. Uiteindelijk zou de Hunserug een van de hoogste punten van het circuit van Zandvoort vormen. Op de foto uit 1969 is te zien hoe houten palen met gaas de baanafscheiding vormden. In de jaren ’90 zou het circuit hier in zijn Interim-periode scherper rechtsaf buigen naar de voormalige Toyotabocht.

Circuit Zandvoort Hunserug


Circuit Zandvoort Hunserug


Circuit Zandvoort Hunserug


Circuit Zandvoort Hunserug


Circuit Zandvoort Hunserug


Circuit Zandvoort is de Hunserug


Circuit Zandvoort is de Hunserug DTM BMW


Circuit Zandvoort is de Hunserug


Circuit Zandvoort is de Hunserug


Slip Hunserug Circuit Zandvoort




▼ De upgrade van Circuit Zandvoort voor 2020 heeft ook voor veranderingen gezorgd bij de Hunserug. Niet alleen is er een nieuwe asfaltlaag gerealiseerd, ook zijn er nieuwe FIA-hekken geplaatst aan de rechterzijde. Aan de linkerzijde is een nieuwe baanpost gerealiseerd, conform de FIA-richtlijnen. De voormalige Toyotabocht, in de laatste jaren bekend als Clubs Corner, is verwijderd, waardoor er meer ruimte kwam voor een groter bezoekerstalud bij Paddock Hill, inclusief Dutch Grand Prix Lounge./Bron Circuit Zandvoort

Circuit Zandvoort Hunserug


Circuit Zandvoort Hunserug


Circuit Zandvoort Hunserug


 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS