Formule 1

F1 CEO Domenicali: "De huidige lichting coureurs is de meest opwindende in de F1-geschiedenis"

Uitgegeven door Peter Vader • 24 januari 2021 11:55

Stefano Domenicali, de nieuwe CEO van de Formule 1, gelooft dat de huidige lichting coureurs de meest opwindende is in de geschiedenis van de Formule 1. Hoewel Sir Lewis Hamilton, de zevenvoudig wereldkampioen, in de herfst van zijn carrière zit, staat een groot aantal jonge honden in de rij om zijn plaats op het hoogtepunt van Lewis’ loopbaan over te nemen. Max Verstappen staat vooraan in de rij, maar Charles Leclerc, Carlos Sainz, Lando Norris, Pierre Gasly en George Russell verdringen zich om een plek net achter de Nederlander. Bovendien komt er voor 2021 getalenteerd nieuw bloed in de paddock in de vorm van Mick Schumacher en Yuki Tsunoda.

Stefano_Domenicali F1 CEO

Ambassadeurs
In een interview met Sky Italy wordt Domenicali, die deze maand als CEO de taak van Chase Carey overnam, enorm aangemoedigd door wat de nieuwe generatie coureurs kan doen voor het imago en het profiel van de sport. "Een kampioenschap als dit zal, zoals in de afgelopen jaren en de komende jaren, protagonisten zien die werkelijk buitengewoon zijn", zei de voormalige teambaas van Ferrari in een bericht van Planetf1.com. “Ik moet zeggen dat ik tevreden ben, want wat er de afgelopen jaren is gedaan, op het niveau van het bouwen van een piramide vanaf de Formule 4, brengt de verwachte resultaten. Ik geloof dat we nog nooit eerder zo'n sterke, jonge en dynamische groep coureurs hebben gehad, die de verantwoordelijkheid moeten voelen om niet alleen protagonisten in het kampioenschap te zijn, maar ook als promotors en ambassadeurs van de Formule 1 fungeren."

Publieke boodschappen overbrengen
Het lijdt geen twijfel dat mediatrainingen tegenwoordig alledaags zijn en door het grote aantal interviewverplichtingen die coureurs moeten aangaan, ze zich veel comfortabeler voor een microfoon voelen dan sommigen van hun voorgangers van weleer. Maar Domenicali is van mening dat de positieve communicatie ook verder gaat, in termen van het overbrengen van publieke boodschappen over zaken waar ze een sterke mening over hebben en die van wereldwijd belang zijn.

Communicatieplatform
"Ze begrijpen dat de Formule 1 een communicatieplatform kan zijn dat niet alleen over sportieve kwesties praat, maar ook over thema's en waarden", voegde de 55-jarige Italiaan toe. “Vorig jaar heeft de F1 bijvoorbeeld, met zijn thema's diversiteit en inclusie, laten zien hoe een platform, ook al hoeft het niet politiek te zijn, belangrijke waarden kan uitdragen."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS