Formule 1

Discussie om de Racing Point brake duct belangrijk voor Red Bull: welke filosofie is toegestaan?

Uitgegeven door Wim Boekel • 11 augustus 2020 09:05

De gesprekken in de F1-paddock draaiden de afgelopen periode met name om de brake ducts van Racing Point en Mercedes die de data leverde. De crux zit hem in het feit dat het leveren van de brake ducts in 2019 nog legaal was, maar voor 2020 op de lijst kwam met zelf te produceren onderdelen. Nadat het onderdeel op de lijst kwam, bleef Mercedes data leveren aan Racing Point. De vraag is: gaat niet alleen Racing Point, maar ook het team van Lewis Hamilton en Toto Wolff de fout in? Red Bull Racing waar Max Verstappen racet volgt de situatie met grote interesse zo laat teambaas Christian Horner weten.

Christian Horner Red Bull

“Ik ben er zeker van dat er vragen gesteld gaan worden, omdat het team waarover het gaat schuldig is aan het ontvangen, zeker het team wat het heeft geleverd was ook in overtreding van de regels”, reageert Red Bull-teambaas Christian Horner tegenover Crash.net. “Maar dat is iets waar de FIA mee moet dealen. Het mag duidelijk zijn dat Red Bull in de unieke positie zit, dat zij 100% eigenaar zijn van twee Grand Prix-teams. We hebben ons altijd aan de regels voldaan, sinds de constructeursregels in de laatste Concorde-verdrag duidelijk werden gemaakt. Voor ons zit hier een groter plaatje aan vast. Het is niet alleen de brake ducts, maar het gaat om welke filosofie is toegestaan en wat niet.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS