Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Dallara positief over de toekomst van de LMDh: "Meer en meer fabrikanten..."

Uitgegeven door Wim Boekel • 21 juni 2021 07:51

In 2023 komen de LMDh prototypes naar het FIA World Endurance Championship en het IMSA WeatherTech Sportscar Championship. Max Angelelli verantwoordelijk bij Dallara voor de partnerschappen met OEM’s, gelooft dat er wel acht fabrikanten in de nieuwe klasse kunnen gaan stappen. Dallara is een van de fabrikanten die het LMP2-chassis waarop de auto gebaseerd moet zijn mogen leveren.

LMDh

“Meer en meer fabrikanten gaan er zeker komen”, aldus Max Angelelli tegenover Sportscar365. “Ik geloof dat er tenminste nog drie meer gaan komen. In 2024 kunnen we potentieel 20 tot 25 auto’s zien met zeven tot acht fabrikanten. Dat is mijn gevoel. Ik wil graag een dromer zijn en ik geloof dat deze droom waarheid wordt. Je hoeft alleen maar te pushen om het te laten gebeuren.”

De Italiaan wil echter geen specifieke fabrikanten noemen, maar er wordt gezegd dat ze met tenminste twee fabrikanten samenwerken. “Het is fantastisch, omdat je samen een auto kan bouwen en je kunt het met verschillende fabrikanten doen zonder dat je elkaar overloopt”, aldus Angelelli. “Dallara is een groot bedrijf en we hebben veel middelen. Het mooie van deze formule is dat het flexibel is. Je kunt alles doen of je kunt er een deel van doen. Iedereen heeft verschillende wensen. De formule stelt je in staat om flexibel te zijn, dus dat is fantastisch.”

Daarna gaat de man die binnen Dallara verantwoordelijk is voor de OEM-partnerschips in op de potentie voor gentleman drivers. “De financiële formule is betaalbaar”, vervolgt Angelelli. “Ik heb contact gehad met gentlemen drivers die een LMDh willen runnen, omdat het betaalbaar is. Als je een LMP1 beschikbaar had voor klanten, was het te veel, zelfs voor de rijkste man ter wereld. LMDh wordt als een klanten raceprogramma gezien, het gaat betaalbaar zijn.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS