Formule 1

Aston Martin Aramco Cognizant Formula One™ Team kondigt nieuwe samenwerking met BOSS aan

Uitgegeven door Aliza Kaligis • 1 juli 2022 08:01

Aston Martin Aramco Cognizant Formula One™ Team (AMF1) kondigt met trots een nieuw partnerschap aan met het internationale modemerk BOSS, dat hiermee de officiële Fashion Partner van het team wordt.

Terug op de rails: Aston Martin Aramco Cognizant Formula One™ Team kondigt nieuwe samenwerking met BOSS aan


De Duitse fabrikant zal de looks ontwerpen en ontwikkelen voor het AMF1-team - inclusief formele kleding voor de coureurs en een reeks high-performance race- en reiskleding voor het hele team. De officiële teamuitrusting en reiskledij zullen gekenmerkt worden door de kenmerkende BOSS-stijl: een combinatie van iconische branding, hoogwaardige materialen, gestroomlijnde vormen en slanke, minimale details.

Bovendien zal de naam BOSS terugkeren naar de meest competitieve motorsport ter wereld wanneer de logo's te zien zijn op de bolide van de AMR22 tijdens de Britse Grand Prix van dit weekend - gehouden op Silverstone, de thuisbasis van de Britse autosport, van 1 tot en met 3 juli.

Daniel Grieder, CEO van HUGO BOSS, zei: "Het is altijd onze ambitie om samen te werken met sterke partners waarvan de bepalende waarden overeenkomen met die van onze merken.

"De indrukwekkende kracht van Aston Martin ligt in zijn focus op technologie, vakmanschap, iconisch en luxe design - allemaal leidende principes die het merk BOSS deelt. We zijn verheugd om onze lange motorsport erfenis voort te zetten met AMF1, en we kijken uit naar de vele gedeelde ervaringen die we zullen leveren aan fans, met onze gezamenlijke merkkracht en passie voor snelheid."

Lawrence Stroll, CEO van de AMF1 Group, voegde hieraan toe: "Ik erken volledig de inzet en ambitie die BOSS heeft getoond en de terugkeer naar grand prix racing met het Aston Martin Aramco Cognizant Formula One™ Team.

"De komst van BOSS is een verdere validatie van het ongelooflijke werk dat we doen om een platform van wereldklasse te bouwen waar merken kunnen samenwerken, versterken en activeren op een werkelijk internationale schaal. Ik ken en waardeer het vakmanschap, de stijl en de detaillering die het merk BOSS kenmerkt, en ik kijk ernaar uit om die waarden te bevestigen terwijl we samen nieuwe en innovatieve collecties ontwikkelen. We kunnen niet wachten om te beginnen."

Het partnerschap is erop gericht om de samenwerking ook buiten het circuit te verkennen en uit te breiden. Een van de eerste initiatieven is de gezamenlijke ontwikkeling van een gelimiteerde capsulecollectie met moderne performancewear, die in 2023 zal verschijnen.

Naast de officiële teamkledinglijn die door BOSS is ontwikkeld, zal AMF1 samenwerken met Pelmark Direct om ervoor te zorgen dat de samenwerking ook via een aantal andere specifieke retailkanalen wordt gerealiseerd, waaronder de productie en verkoop van replicawear, fanwear en coureurskleding.

BOSS heeft de beslissing om terug te keren naar de Formule 1 genomen na zorgvuldige overweging van de stappen die het kampioenschap heeft aangekondigd om de wereldwijde impact op het milieu te verminderen. Naast de voortdurende toepassing van hybride technologie, is de Formule 1 van plan om in 2026 een 100% duurzame brandstof te introduceren en heeft plannen aangekondigd om een netto nul koolstof sport te zijn in 2030 door middel van geloofwaardige compensaties en baanbrekende CO2-sequestratie programma's.

Deze laatste stap versterkt de iconische relatie van het merk met de internationale autosport - een relatie die in 1972 begon en tot op de dag van vandaag voortduurt.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS