Formule 1

ACO en IMSA komen met regels voor de nieuwe LMDh-klasse; introductie eind 2022

Uitgegeven door Wim Boekel • 25 september 2020 07:59

De ACO en IMSA hebben de regels voor de nieuwe LMDh-klasse afgerond. De intentie van de beide organisaties is om het platform in 2022 te lanceren. Alleen gaat dat later in het jaar plaatsvinden en niet aan het begin, zoals oorspronkelijk het plan was.

ACO IMSA LMDh regulations

De nieuwe LMDh-auto gaat een 670 pk sterke aandrijving krijgen en een maximaal gewicht van 1030 kilo. Daarbij komt een downforce-to-drag ratio van 4:1. De auto’s krijgen een wielbasis van 3.150mm en een maximale lengte van 5.100mm en een breedte van 2000mm. De fabrikanten mogen het bodywerk aanpassen, maar geen veranderingen aan de bodemplaat doorvoeren.

De fabrikanten krijgen een interne verbrandingsmotor die tot 630 pk kan leveren, gekoppeld aan een 50kW elektrische motor. Deze motor gaat door Bosch geleverd worden en die kan tot 200kW regenereren. De gehele hybride aandrijving wordt geleverd door Williams Advanced Engineering. De kosten hiervoor kennen een plafond van 300.000 euro. De hybride software is geblokkeerd, zodat er geen hybride engineering door het team toegepast kan worden.

Het op de LMP2 gebaseerde chassis gaat maximaal 345.000 euro kosten. Waarbij de door XTrac geleverde versnellingsbak nog niet inbegrepen is. Het chassis gaat standaard zijn en kan bij alle vier de goedgekeurde chassis-constructeurs afgenomen worden. Deze partijen zijn Oreca, Ligier Automotive, Multimatic en Dallara.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS