Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Schadebeperking voor Toyota in Mexico: " We stoeien hier altijd meer denk ik..."

Uitgegeven door Wim Boekel • 6 september 2017 02:23 • Print artikel

Toyota moest tijdens de 6 uur van Mexico het onderspit delven ten opzichte van de dominante Porsche 919 Hybrid. Voor de tweede keer op rij pakte het Duitse merk de 1-2 in het FIA World Endurance Championship. Door de winst van Brendon Hartley, Timo Bernhard en Earl Bamber, hebben ze inmiddels 41 punten voorsprong op Anthony Davidson, Sebastien Buemi en Kazuki Nakajima. Er zijn nog vier wedstrijden in het kampioenschap te gaan.

Toyota Mexico

“We stoeiden met grip in de bochten. De enige plek waar we snel waren, was in sector 1”, geeft Davidson toe. “Dat toont behoorlijk aan dat we duidelijk niet dezelfde snelheid als hen hadden op de nauwe gedeelten, voor sector 2 leek een zwakte sector voor ons. Ik persoonlijk, stoeide echt met de balans van de auto in mijn stint. Ik was helemaal niet blij met de auto en dus besloten we om hem over te geven aan Seb. Waarvan ik denk dat hij van ons drie een beetje meer vond naar zijn behoeften en hij deed echt goed werk.”

“Het was het beperken van de schade. P3 was echt het maximum wat we konden doen. Het maximale wat we uit de auto konden halen. Beide auto's vochten behoorlijk hard bij de start en vielen weg bij de Porsches.” De Brit voegt daaraan toe dat de resterende circuits op de kalender, vooral de thuisrace in Fuji, Toyota de kans moet geven meer competitief te zijn. Deze circuits vragen minder downforce.

“We stoeien hier altijd meer denk ik, een plek waar je de meest downforce erop moet gooien”, verklaarde de Toyota-coureur. “Met de hoge hoogte is het van het grootste belang om de maximale downforce beschikbaar te hebben. We hadden dat duidelijk op de Nürburgring en hier. We gaan naar Austin, hopelijk lukt het daar beter. En ik ben er zeker van dat later het jaar, vooral in Fuji, we op gelijke voet vechten met ze.”

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS