Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

LMP1-kampioenschap groeit in 2018: na Ginetta en BR Engineering komt Perrinn

Uitgegeven door Wim Boekel • 20 mei 2017 13:11

In 2014 werd het Perrinn LMP1-project geďntroduceerd met een open-source plan voor de betreffende bolide. Daarna werd het stil rondom het project, maar dat lijkt nu opnieuw leven ingeblazen te worden. Nadat het plan eerder dit jaar in de ijskast werd gezet, onthult de constructeur nu dat er aan een Europees team twee chassis zijn verkocht.



De twee bolides, welke nog geen officiële naam heeft, zijn verkocht om gebruikt te gaan worden in het FIA World Endurance Championship. De naam moet in november van dit jaar bekend gemaakt gaan worden en het testen moet in de maand december starten. Het ontwerp van het model is afgerond en de eerste crashtests zijn reeds uitgevoerd. Het chassis wordt verkocht tegen een prijs van 1,39 miljoen euro, wat ongeveer 117.000 euro lager is dan de recent aangekondigde Ginetta.

“De toegenomen ondersteuning en stabiliteit van de FIA en ACO en de instap van andere fabrikanten, heeft ervoor gezorgd dat we veel besprekingen met teams hebben gehad die meer vrijheid zoeken dan in de nieuwe LMP2-categorie”, legde Nicolas Perrin uit over het opnieuw in leven blazen van het project tegenover Sportscar365. ”De LMP1 biedt een route met progressie vanuit het oogpunt van engineering en snelheid. In slechts een paar korte maanden heeft het programma zich erg snel ontwikkeld tot een punt waar we twee auto’s plus genoeg onderdelen hebben, waarmee de volgende auto binnen zes maanden gebouwd kan worden. We hebben ons er van verzekerd dat we de capaciteit hebben om meer te doen als een van onze andere gesprekken zich ontwikkeld.” De eigenaar van Perrinn benadrukt dat de open-source een belangrijk onderdeel van het project uitmaakt. Wat een van de uitzonderlijke punten was bij de start van het project.

“Ik maak gebruik van open-source op een manier om ons te richten op middelen en talenten rond het project”, zo benadrukt Perrin. “Ik wil dat Perrinn succes gaat behalen in Le Mans door een grotere organisatie te worden, dan het gaat zijn als we onszelf beperken tot een gecentraliseerd klein bedrijf.” Perrinn is na Ginetta en Dallara samen met BR Engineering de derde partij die een non-hybride LMP1-bolide ontwikkelen voor volgend jaar.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS