Formule 1

Voormalig Pirelli-directeur heeft gehoord dat de Formule 1 te koop staat! "Is de sport te complex?"

Uitgegeven door Wim Boekel • 19 februari 2019 22:21

Paul Hembery, de voormalig F1-directeur van Pirelli, heeft gehoord dat Liberty Media de commerciële rechten van de Formule 1 wil verkopen. Volgens Hembery ligt het Amerikaanse bedrijf onder vuur voor wat het management na aanschaf heeft bereikt. De eigenaren van de F1 zouden hebben ontdekt dat de sport te complex is.

Pirelli Formule 1 RX foto Peter Vader

“Ik denk dat het van de prijs afhangt en wie er bij betrokken wil zijn”, zei Hembery tegen The Sun. “Dat is misschien wel of niet waar en ik ben er zeker van dat ze het zouden ontkennen als het ze direct werd gevraagd, maar het creëert een ander niveau aan onzekerheid. Het is lastig om een sport te managen en je moet sterk leiderschap hebben.”

Volgens de voormalig F1-directeur van Pirelli zijn de komende weken en maanden dan ook belangrijk voor Liberty Media, omdat ze het lastig hebben nieuwe deals voor na 2020 af te sluiten en de onenigheid met de F1-circuits op te lossen. “Onderaan de streep is het product zelf niet genoeg om het voor iedereen die kijkt, aantrekkelijk te maken”, besloot Hembery.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS