Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

Toyota oppermachtig tijdens eerste 8 uur van The Prologue, veel kilometers Racing Team Nederland + UITSLAG

Uitgegeven door Wim Boekel • 6 april 2018 21:42

Mike Conway was de snelste coureur na de eerste 8 uur van The Prologue in Paul Ricard. In de officiële FIA WEC-test die 30 uur duurt zette de coureur in de Toyota TS050 Hybrid een tijd neer van 1.32,662 met de Toyota TS050 Hybrid met het startnummer 8. Het was uiteindelijk een één-tweetje voor het Japanse merk, omdat Anthony Davidson een tijd neerzette van 1.34,655 in de tweede auto van het team. De tijd van Conway werd in het zevende uur gereden.



Conway en Sebastien Buemi komen met beide auto’s in actie. Het tweetal rijdt samen in de auto met het nummer 8. De auto met het nummer 7 waarin ook Davidson en José Maria Lopez in actie komen, reed in totaal 220 ronden in de eerste 8 uur. De andere Toyota kwam tot 92 ronden. Op het Franse circuit zet Toyota in de test zowel de hoge als lage downforce configuratie in.

De beste privateer-auto was de SMP Racing BR1 AER met het startnummer 11. Deze door Dallara gebouwde bolide zette een tijd neer van 1.38,128. De tweede auto van het team tikte aan als vierde en slechts twee tienden sneller dan de Rebellion R13 Gibson, welke de snelste tijd neerzette toen Andre Lotterer achter het stuur zat. De beide SMP Racing auto’s rijden met de lage downforce-configuratie, waar de BR1 van DragonSpeed met de hoge downforce-configuratie rijdt.

In de LMP2 zette de debuterende Pastor Maldonado de snelste tijd neer van 1.40,771. De coureur uit Venezuela zit achter het stuur van de DragonSpeed Oreca 07 Gibson. De ex-F1-coureur was Matthieu Vaxiviere in de TDS Racing Oreca met 4 tienden van een seconde te snel af. De derde plek was voor Andre Negrao in de enige Signatech Alpine inschrijving. Negrao werd gevolgd door de beide bolides van Jackie Chan DC Racing. Waarbij de auto van Ho-Pin Tung de tweede tijd van het team neerzette. De snelste niet Oreca was Racing Team Nederland met de Dallara P217. De auto kwam maar liefst 1,4 seconden tekort op de Oreca’s, maar de mannen van Racing Team Nederland maakte wel veel kilometers.

Porsche en Ford wisselden elkaar af met de snelste tijden in de GTE-Pro, waarbij Richard Lietz uiteindelijk de snelste was met 1.51,650. De Oostenrijker was de Fords net te snel af. De tweede Porsche kwam kort achter de Amerikaanse bolides. AF Corse volgde het tweetal met de nieuwe Ferrari 488 GTE Evo, welke net voor de nieuwe Aston Martin zat.

In de GTE-Am was de snelste auto de Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR met het nummer 77. Het team zette een tijd neer van 1.53,515. Voor de teams die zich ingeschreven hebben voor de 30 uur durende test, rijden nu door in de nacht.

The Prologue, stand na 8 uur


 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS