Autosport Internationaal Toerwagens • Le Mans

World Endurance Championship werkt hard aan de balans tussen de LMP en GT

Uitgegeven door Wim Boekel • 2 februari 2018 03:12

Gerard Neveu, directeur van het FIA World Endurance Championship, werkt hard om een goede balans te krijgen tussen de prototypes en de GT's tijdens het 'super seizoen' 2018/19. Dit jaar komen er diverse LMP1- en GTE-Am-bolides naar het kampioenschap, ondanks dat Porsche aan het einde van het afgelopen jaar vertrokken is. Voor dit jaar houdt de Fransman voor zichzelf een grens van 34 ą 35 inschrijvingen aan en moet mogelijk GTE-Am auto's afwijzen om de klasse in balans te houden.

Rebellion


"Uiteindelijk willen we een goede balans tussen de LMP en GTE", zegt Neveu tegen Sportscar365. "Het enige waar we zeker van zijn is het aantal van tien GTE-Pro's in het WEC. Dat is het enige nummer dat we kennen. Als dat er tien zijn bij een totaal van 34 inschrijvingen, betekent dat maximaal acht tot tien GTE-Am auto's als je een balans tussen de prototypes en de GTE wilt. Voor het superseizoen zijn we opgetogen. Het lijkt er op dat we een sterke grid hebben, dus zijn we erg optimistisch."

De inschrijvingen voor Le Mans en het FIA WEC worden op 8 februari onthuld en ook voor de LMP1 is voldoende interesse. "We weten sinds september dat teams klaar zijn voor het aanbod dat we hebben gedaan met de regels voor de komende twee seizoenen", zegt Neveu. "Het is geen echte verrassing, maar het feit dat we de auto's zien rijden, betekent dat het van virtueel naar echt gaat. We moeten afwachten hoe het zal gaan. Je weet hoeveel aandacht we besteden aan de nieuwe technische regels voor 2021."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS