Formule 1

Liberty Media gaat meer F1-promo's organiseren, maar of de Formule 1-teams daar blij mee zijn?

Uitgegeven door Wim Boekel • 23 januari 2018 15:33

Het afgelopen jaar was elk team en coureur, met uitzondering van Lewis Hamilton, aanwezig bij een Formule 1-demonstratie in Londen. Volgens F1-commercieel directeur Sean Bratches gaan er dit jaar meer van dit soort evenement gehouden worden. De Amerikaan zegt dat de PR-evenementen 'erg belangrijk' zijn.

2018 Formule 1

"De volgende evenementen van dit soort gaan niet zo groot worden", vertelde de commercieel directeur aan het Duitse Auto Motor und Sport. "We plannen iets soortgelijks in Marseille, Berlijn, Milaan, Shanghai en Miami, maar niet met zoveel auto's. We geloven dat het contact met het publiek buiten de racebaan belangrijk is. Het brengt onze boodschap naar mensen die we anders niet zouden bereiken."

"Formule 1 is de afgelopen jaar zo exclusief geweest, dat het alleen toegankelijk was voor geďnteresseerde mensen. Datzelfde geld voor de sponsoren. Er is veel interesse vanuit bedrijven die nog niet in de F1 zitten."

Toch vertonen de teams wat weerstand tegen sommige van de veranderingen die Liberty Media wil doorvoeren. Met name als ze geld kosten en uit de pot met inkomsten betaald worden. "Als er een business is die slecht in de markt is gezet als de Formule 1, dan begrijpt iedereen dat je als eerste moet investeren", aldus Bratches reactie daarop. "Er was hiervoor geen afdeling voor de sponsoren, digitale platformen, marketing, communicatie, de regels. Dit opzetten gaat op een dag uitbetalen tot een niveau dat iedereen de investering gaat waarderen."

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS