DTM

Mercedes moet bandenmanagement op orde krijgen: " “We zijn behoorlijk beperkt met de strategie"

Uitgegeven door Wim Boekel • 25 mei 2017 05:44

Robert Wickens vindt dat Mercedes haar bandenmanagement moet verbeteren, zodat ze dezelfde flexibiliteit krijgen als Audi. De coureur roept dit nu er banden zijn met een hogere slijtage in de DTM. De nieuwe banden zijn sneller, maar slijten harder. Waardoor het bandenmanagement belangrijker is dan ooit. Waar Audi kon spelen met de pitstopstrategie door het bandenmanagement, was dit onmogelijk voor Mercedes.

2017 DTM Mercedes AGM


“Onze auto is niet zo aardig voor de banden als de Audi of als Mattias, het positieve daarvan is dat het genoeg ruimte voor verbetering geeft”, legt Wickens uit aan het Engelse Autosport. “We zijn behoorlijk beperkt met de strategie. We hadden een grote ruimte waar binnen we konden stoppen, we moesten de scheiding ergens in het midden leggen. Hopelijk gaan we ons verder verbeteren, zodat we in alle gebieden beter dan hen kunnen zijn. De volgende stap is om te proberen de levensduur van de banden te verbeteren.” Toch was de coureur wel blij met de twee podiums op de Lausitzring, na de slechte start in Hockenheim. Hij was de beste achter de kampioenschapsleider Lucas Auer in race 1 en pakte de pole op zondag. Dat terwijl op zaterdag de Mercedes samen met de BMW de snelste was en op zondag 10 en 15 kilo meer dan de andere fabrikanten woog.

“Het is ongelofelijk dat we deze lijn aan resultaten er uit kunnen halen”, reageert Wickens. “Petje af voor de jongens die ons de auto geven, dat we de snelste waren in de kwalificatie met het gewicht.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS