Formule 1

Slecht nieuws voor Max Verstappen: "Verwachten pas volgend jaar het gat te dichten"

Uitgegeven door Wim Boekel • 25 mei 2017 07:22

De betrouwbaarheid van de MGU-K van Renault liet het aan het begin van het jaar afweten. Daarom schakelde de motorenfabrikant uit Viry terug naar de oude versie, die vijf kilo zwaarder is. In de afgelopen tijd is het gewicht voor de teams minder belangrijk geworden. Toch blijft er onduidelijkheid wanneer Renault de verbeterde specificatie gaat introduceren.

Formule 1 2017 Max Verstappen


“Een optie kan zijn om krachtbron nummer 3 te introduceren ,” aldus teammanager Cyril Abiteboul tegen het Engelse Autosport.com. “Gewicht was misschien een zorg aan het begin van het seizoen, maar zoals altijd gaan de teams daar mee om. Het enige dat de MGU-K gaat brengen is minder gewicht, maar dat is niet waar de grootste druk op ligt."

De Fransman zegt ook dat Renault dichtbij het sluiten van het gat met Mercedes is qua power. De verwachting is dat men in de loop van volgend jaar op hetzelfde niveau zit als de Duitsers. “Het gat dichten gaat echter niet dit jaar gebeuren”, was de mindere boodschap van de Renault-manager. “We denken dat het iets voor volgend jaar is. We denken dat de stappen die voor dit jaar op de plank liggen en gepland zijn het gat in de loop van het jaar bijna helemaal dichten. We hebben al een duidelijk beeld voor de motor van volgend jaar en het doel is dat we het gat in de loop van het volgende jaar volledig dichten.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS