Autosport Internationaal Toerwagens • Autosport INT Diversen

Nieuwe marketingstrategie treft autosportprogramma's Volvo: “Autosport past niet bij ons merk”

Uitgegeven door Johan Vis • 19 december 2014 08:58

Alain Visser, Volvo-topman in België, gaf deze week aan in de toekomst een nieuwe marketingstrategie te gaan volgen. De nieuwe strategie moet zich gaan richten op meer online verkoop, veiligheid en nieuwe motoren, hierdoor wordt de autosport van de Zweedse fabrikant flink geraakt, zoals Visser zelf al aangaf in het interview met Dagens Industri.

Volvo Polestar Racing

“Autosport past niet bij ons merk, dat op kleinere motoren en veiligheid mikt. Als de contracten aflopen trekken we de stekker uit het STCC”, verklaarde Alain Visser.

Dat autosport niet past bij een merk als Volvo, dat staat voor veiligheid op de weg, is ergens misschien te begrijpen. Dat houdt niet in dat het op een raar moment komt. Volvo’s autosportpartner Polestar Racing lijkt alleen in 2015 nog uit te komen in het Swedish Touring Car Championship en tot het einde van 2016 in de V8 Supercars, waar men dit jaar vier overwinningen behaalde nadat Volvo dit jaar debuteerde in de snelle Australische raceklasse.

Naast beide actieve raceklassen lijkt de toekomst van Volvo naar het WTCC ook ten einde als de nieuwe marketingstrategie wordt ingezet. Opvallend detail is dat eerder dit jaar de fabrikant nog in verband werd gebracht het met FIA World Touring Car Championship.

Volvo zou overigens niet de eerste autofabrikant zijn die stopt met haar autosportprogramma na een nieuwe marketingstrategie. Eind 2013 trok Chevrolet de stekker uit haar autosportprogramma als het WTCC, waarna de Chevy’s door RML werden omgetoverd voor het WTCC-seizoen van 2014.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS