Autosport NL • Dutch Supercar Challenge

Henk Haane in Supercar Challenge met nieuwe Tatuus PY012

Uitgegeven door Maurice Hoogers • 3 april 2014 06:36

Na lang afwegen is het verdict gevallen: Henk Haane kiest voor zijn 41ste seizoen in de autosport voor de Supercar Challenge en voor de nieuwe Tatuus PY012 van GH Motorsport. Met deze schitterende en razendsnelle bolide komt Henk uit in de Divisie Superlights, waar hij de strijd zal aangaan tegen diverse andere proto´s. Dat Haane ook dit jaar kiest voor een proto is niet echt een grote verrassing, maar voor sommigen zal zijn keuze voor de Tatuus PY012 dat misschien wel zijn.


“Voor mij is het ergens toch wel een logische keuze”, steekt Henk Haane van wal. “Als je - zoals ik - al zo lang in de autosportwereld vertoeft, dan kom je op een punt dat er niets nog echt moet, en dat je enkel op zoek bent naar iets dat nieuw is, dat een echte uitdaging is, iets waaraan je kan helpen bouwen. Ik was vorig jaar al een paar maal actief met een proto en ja hoor: ik heb de smaak te pakken, maar een volledig kampioenschap afwerken met een dergelijke bolide deed ik nog niet. Zelfs na al die tijd in de racerij is dit dus nieuw voor mij, net als de wagen en het team. In GH Motorsport, het dynamische team van Glenn Haverals, heb ik overigens alle vertrouwen. Net zoals ikzelf wil ook Glenn met zijn team nieuwe horizonten verkennen. Op dat gebied zitten we alvast op dezelfde golflengte”, aldus Henk.

“Met Henk Haane halen we niet enkel een snelle rijder maar ook een pak ervaring in huis”, zegt Glenn Haverals. “Daar zijn we uitermate tevreden mee en het spreekt voor zichzelf dat we naast Henk enkel een snelle en betrouwbare rijder kunnen inzetten op de Tatuus PY012. Momenteel onderhandelen we nog met enkele partijen over het tweede zitje op de Tatuus en over de bezetting van een Radical SR3-RS, maar hoogstwaarschijnlijk kunnen we daarover in de komende dagen ook uitsluitsel geven. Wij kijken in elk geval uit naar enkele prachtige prestaties van Henk Haane met de nieuwe Tatuus PY012, die een CN-proto is van de jongste generatie. Met de 2.0 Mugen motor van 260 pk moet deze amper 535 kg wegende bolide in staat zijn om de strijd aan te gaan met de Radical SR8, de Wolf GB08 en andere snelle proto´s.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS