Formule 1

De Amerikanen ontdekken de Formule 1: "De associatie met F1 maakt een enorm verschil"

Uitgegeven door Peter Vader • 3 februari 2023 05:14

De Amerikanen hebben in grote getale de Formule 1 ontdekt. Die aandacht vertaald zich in de komst van nieuwe, kapitaalkrachtige sponsors. De enorme populariteit van de Formule 1 in de Verenigde Staten, versterkt door de succesvolle Netflixserie 'Drive to Survive', heeft volgens Haas-sponsor en MoneyGram-CEO Alex Holmes nog genoeg potentie om verder uit te breiden. Het in Dallas gevestigde geldtransfer- en betalingsbedrijf start het seizoen 2023, als titelsponsor van het Haas-team. De Amerikanen hebben inmiddels drie Grands Prix, waaronder een nieuwe nachtrace op de Las Vegas Strip. Het vijfde seizoen van 'Drive to Survive' gaat op 24 februari van start, in de week voordat de startlichten doven op het circuit van Sakhir in Bahrein voor het nieuwe F1-seizoen 2023. De camera’s zullen achter de schermen weer volop gaan filmen.

Moneygram sponsor Haas F1 2023 front

Sponsoring loont
Sprekend over de sponsoring, vertelde Holmes aan Reuters voorafgaand aan de online onthulling van de nieuwe livery van de 2023 F1-auto afgelopen dinsdag: "Het is gewoon enorm voor ons in termen van mensen die het merk MoneyGram op een heel andere manier beginnen te associëren. Het lijkt erop dat de opwinding in de VS, vooral met de komst van Vegas, alleen maar zal groeien. Persoonlijk zie ik de komende jaren als voortdurende expansie”, voegde Holmes eraan toe.

1,21 miljoen kijkers!
De drie Amerikaanse races zijn goed gespreid, met als eerste Miami in mei, dan Austin in oktober en Las Vegas als voorlaatste ronde in november. Volgens ESPN was het seizoen 2022 het meest bekekenF1- seizoen ooit op de Amerikaanse televisie. De omroep meldt dat ze gemiddeld 1,21 miljoen kijkers per race hadden voor ESPN, ESPN2 en ABC, een stijging van 28% ten opzichte van 2021. Het aantal vrouwelijke kijkers steeg met 34% en bedroeg gemiddeld 28% van het publiek, terwijl ook een aanzienlijk aantal jongere fans keken. “Ik heb kinderen van schoolgaande leeftijd en zij hebben vrienden en die vrienden hebben op zondagochtend ‘watchpartys’” vertelde Greg Hall, hoofd marketing van MoneyGram, aan Reuters. “Het is dus de leeftijdscategorie van 18-25 jaar die kijkt. Hun ouders beginnen ook te kijken en het brengt echt mensen erbij die misschien voorheen geen racefans waren en dat nu wel worden. Waar piekt het? Ik weet het niet. We hebben een meerjarige deal en we zien dit de komende jaren zeker versnellen. Daar hebben we vrij veel vertrouwen in”, legde Hall uit.

Moneygram sponsor Haas F1 2023 Bovenaanzicht

Sneller, interessanter, cooler!
Holmes zei verder dat de wereldwijde activiteiten van MoneyGram de Formule 1 geschikt maakten om een jongere, digitaal bewuste demografische groep consumenten te bereiken: “We sloten het jaar af met 47% van onze wereldwijde transacties digitaal... als je begint na te denken over digitale transacties, is de demografische groep consumenten jonger. Voor ons is het doel om ons merk sneller, interessanter, cooler te maken... De associatie met de Formule 1 maakt een enorm verschil", concludeerde MoneyGram-CEO Alex Holmes in een bericht van GrandPrix247.com.



Ben jij al abonnee van ons RaceXpress Youtube-kanaal? En wil je nog meer genieten van heerlijke raceactie van de Formula 1 of auto- en motorsport of karting? Abonneer je dan ook op ons RaceXpress YouTube-kanaal!

RaceXpress Youtube

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS