Formule 1

Voor- of nadeel? Waar leidt de agressieve aanpak van Red Bull en Max Verstappen toe?

Uitgegeven door Bart • 10 juni 2018 17:22 • Print artikel

Er wordt in aanloop naar de Grand Prix van Canada veel gesproken over de tactische keuzes van de topteams. Red Bull zal de race op hypersofts beginnen. Gaat Red Bull voor een één-stopstrategie en de ultrasofts tijdens de tweede stint? Volgens een analyse op Racefans is dat naar berekeningen van Pirelli onmogelijk. “Maar als Red Bull de kans ziet de auto op deze manier aan de leiding te krijgen, zullen ze het zeker proberen.”

Max Verstappen


Met de lange rechte stukken in Montreal lijkt inhalen makkelijker dan in bijvoorbeeld Monaco, maar vorig jaar was daar weinig sprake van. Een derde DRS-zone op het Circuit Gilles Villeneuve moet daar verandering in brengen. Iets wat tegen het plan van Red Bull werkt, zijn de temperaturen. Die zijn op zondag iets hoger dan tijdens de rest van het weekend.

Red Bull zal eerder naar binnen moeten, omdat ze op hypersofts starten en dus willen ze snel de koppositie pakken. De start zal enorm belangrijk zijn. Het risico op een safety car blijft natuurlijk enorm hoog, zeker nu Pirelli verwacht dat de teams het uiterste van hun banden gaan vergen.

Het voorbeeld dat het Red Bull-plan kans van slagen heeft, liet Sebastian Vettel zien in Bahrein. De Ferrari-coureur gebruikte de twee zachtste compound in een een-stopstrategie. Zijn tweede stint was zes ronden langer dan Pirelli had verwacht.

Nu 20 Euro korting op jouw kaarten voor de Grand Prix van Duitsland? Als je met een grote groep gaat, kan dit voordeel als snel oplopen. Profiteer dit weekend nog en gebruik deze kortingscode: racexpress-20duitslandkaart

Gebruik de kortingscode: racexpress-20duitslandkaart

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS