Formule 1

"Het is een van de best bewaarde geheimen dat de Formule 1..."

Uitgegeven door Wim Boekel • 12 januari 2018 07:44

Liberty Media is als nieuwe eigenaar van de Formule 1 op diverse vlakken bezig met een inhaalslag. De Formule 1 is een geweldig product en de marketing-directeur Murray Barnett wil veel progressiever zijn dan voorganger Bernie Ecclestone.

Formule 1 Max Verstappen F1 Spa Red Bull Racing

“We kijken naar zaken als koolstofcompensatie, maar eigenlijk is het een van de best bewaarde geheimen dat de Formule 1 eigenlijk een ongelofelijke slanke machine is”, zei Barnett tegen Marketing Week. “We herwinnen 50 procent van de motor, 1,6 liter hybride motoren, 1.000 paardenkrachten. Mensen vertellen me dat het ongelooflijk is. Ik wil niet negatief over de Formule E praten, maar het vermogen van hun batterijen moet ergens vandaan komen. Formule 1 als sport is duurzaam en goed voor het milieu, dus we moeten dat verhaal meer vertellen.”

De rol die Barnett binnen de F1 uitvoert, is een nieuwe. Voorheen deed Bernie Ecclestone dat op vele gebieden alleen. “Ik wil niet veel praten over de tijd van Ecclestone, maar ons beeld is nu om sponsors te benaderen met en ‘ja, waarom niet?’-houding, ten opzichte van een ‘nee'. Het gaat lang duren voor het merk om haar perceptie van wat F1 is te veranderen en eigenlijk geeft dat ons iets te overwegen. Ik weet dat, maar we moeten geduld hebben en onderkennen dat als we een niet te stuiten ervaring voor het merk bieden, dat anderen ook dat vroeg of laat gaan opmerken.”

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS