Heineken flirt met Red Bull en Verstappen: "Max Verstappen kan een rol spelen"
Uitgegeven door Wim Boekel • 15 juni 2016 18:44
Heineken maakte in Canada tijdens de F1 Grand Prix dat het de Formule 1 stapt. Heineken kreeg direct veel exposure middels haar reclameborden langs de baan op het Circuit Gilles Villeneuve. De Nederlandse bierbrouwer die naar verluid een contract van 150 miljoen US Dollar heeft afgesloten, lijkt ook met twee Formule 1-teams een partnerschap aan te willen gaan. Heineken flirt met name met Red Bull Racing en met Max Verstappen.
Het logo van de bierbrouwer moet niet op de auto of overalls van de coureurs te komen staan, maar het moet gezien worden als een partnerschap zo deelt Heineken mede. “We gaan niet een echt sponsorschap met een team aan, het gaat meer om de toegang tot. Het gaat om wat we een experience bij een raceteam noemen en het is voor de reguliere fan. Ik wil een paar gelukkigen naar de pits in de Formule 1 brengen. Ik wil dat ze kunnen praten met F1-rijders en wandelen op de grid, zoals ik met Jackie Stewart deed in Melbourne, omdat dat onwijs gaaf is. Het is een ervaring voor het leven”, aldus de senior director Gianluca di Tondo.
Red Bull wordt als de favoriet genoemd als samenwerking, maar de senior director sluit een tweede partij niet uit. Er zijn al F1-teams die een band hebben met een drankleverancier zoals Williams, McLaren en Force India. Het lijkt dus uitgesloten dat met deze teams samengewerkt gaat worden. “Natuurlijk zijn we close met Red Bull, omdat we in dezelfde ‘ruimte leven’, we kennen elkaar goed en Max Verstappen kan een rol spelen. Maar we denken er ook aan om ons aan een ander team te linken. Nog niets is vastgelegd, maar ja, we zitten dichtbij Red Bull”, zo vertelt Gianluca di Tondo. Heineken heeft inmiddels een aantal ambassadeurs, waaronder Jackie Stewart en David Coulthard die recent is aangetrokken voor de Formule 1. Een beslissing wat betreft de twee teams lijkt voor de Grand Prix van Italië te gaan vallen.
Een team of een individuele sponsoring van een coureur zit er niet in, zo vertelt Di Tondo: “Het is een regel, die we vele jaren geleden hebben vastgelegd met betrekking tot het Heineken merk. We richten ons op partnerschap waar we waarde aan het merk kunnen toevoegen.” Waarmee Gianluca di Tondo doelt op de UEFA Champions League en de Rugby World Cup. Hier sponsoren zijn de competitie en niet de individuele sporter of teams.
Het aankomende weekend staat alweer de Formule 1 Grand Prix van Europa op het programma. Wil je niets missen van de race op het gloednieuwe stratencircuit van Baku? Stap dan volgas over op Ziggo Sport, meer up-en download snelheid, sneller internet, voordeliger bellen en gratis Formule 1! Dit seizoen zijn alle Formule 1-races met Max Verstappen in de Red Bull rechtstreeks te volgen via Ziggo Sport, de gratis sportzender voor alle Ziggo klanten op kanaal 14. Kijk hieronder vrijblijvend naar de mogelijkheden:




