Formule 1

Esteban Ocon over miscommunicatie met Force India: "Het was niet de bedoeling.."

Uitgegeven door Mitchell Koolen • 10 april 2017 07:31

SHANGHAI - Met dubbele punten voor het tweede weekend op rij, is voor Sahara Force India het weekend geslaagd in Shanghai. Het eindresultaat was een negende en tiende plaats voor coureurs Sergio Perez en Esteban Ocon en zorgt er voor dat Force india goede zaken doet in de strijd om de constructeurstitel. Force India behaalde in Australië ook dubbele punten.


Het resultaat op het Shanghai International Circuit is het bewijs dat men het team van Force India niet moet onderschatten in 2017. Het team uit Silverstone heeft nu tien punten in totaal en staat hiermee in de top vijf, slechts twee punten onder de nummer vier, Scuderia Toro Rosso.

Esteban Ocon, die door miscommunicatie door de pitstraat reed, verloor veel tijd, maar pakte wel de tiende plaats. "De race eindigen in de top tien is een goed herstel", zei Ocon na de race in China. "Maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik een paar plaatsen hoger had kunnen komen. We hadden de correcte strategie en waren de race gestart op de goede banden. Tijdens de tweede ronde was er een misverstand met het team en reed ik helemaal door de pitstraat zonder voor banden te stoppen. Het was niet de bedoeling dat ik binnenkwam, dat kostte mij op zijn minst vijftien seconden! Het was het resultaat van de verwarring in de eerste vroege ronden, toen iedereen de pits in dook. Het is jammer zo tijd te verliezen, maar we hebben een punt gescoord en dat is positief."

Voor Sergio Perez, teamgenoot van Ocon, verliep de Grand Prix niet helemaal vanzelfsprekend. De veteraan kreeg het in de eerste ronde al aan de stok met William Martini Racing coureur Lance Stroll; een touche zorgde voor een lekke band en een extra stop voor de Mexicaan.
"De start van de race was niet makkelijk, ik had een slechte start en verloor daardoor vijf of zes plaatsen voor de eerste bocht", verklaarde Perez. "Op het moment dat ik schakelde kreeg ik wielspin. Ik pakte wat plaatsen terug tijdens de eerste ronde, toen was er contact met Stroll in bocht tien en hierdoor reed ik lek. Ik denk dat hij mij niet zag aan de binnenkant, hij gaf me geen ruimte."

Het incident werd onderzocht tijdens de race, er volgde geen sanctie. Er was geen partij die duidelijk de schuld had, waardoor geen penalty kon worden opgelegd. Het oordeel en onderzoek is gedaan aan de hand van de nieuwe regel voor wat betreft incidenten tijdens de race in 2017.

Alleen vandaag nog! Vergeet hem niet de trekking van de Staatsloterij; tot 18.00 uur voor je lot

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS