Formule 1

Een doorn is het oog, maar de FIA maakt de richtlijnen voor de Halo bekend aan de Formule 1-teams

Uitgegeven door Wim Boekel • 22 september 2017 04:05

Sommige F1-teams was het een doorn in het oog dat de gegevens omtrent de wijze van de bevestiging van de Halo nog niet bekend gemaakt waren. Hieronder was ondermeer de druk op de bevestigingspunten. Hierdoor konden de teams de belangrijke onderdelen van het chassis namelijk niet afronden. Met name de drukverdeling over het chassis is voor het ontwerp van groot belang. De teams konden daardoor nog niet met een echte halo-testen. Deze zou namelijk onder de druk bezwijken.

Halo F1

De FIA heeft nu dus de richtlijnen bepaald, waarbij wordt gekozen voor een dummy. Het is namelijk van belang welke maximale belasting er in minder dan drie minuten bereikt wordt en vervolgens vijf seconden aangehouden. Na de test wordt het chassis getest op beschadigingen. De FIA heeft daarbij tevens aangegeven dat alle statistische en dynamische testen zonder een tweede dummy worden uitgevoerd.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS