De Renault F1-motor van Max Verstappen + SPECIFICATIES
Uitgegeven door Bas Kaligis • 20 februari 2015 21:05
MONTMELO - Red Bull en Toro Rosso zijn dit jaar de teams in de Formule 1-paddock die met een Renault-krachtbron rijden. Hieronder de eigenschappen van de motor die Max Verstappen dit seizoen moeten helpen aan een weergaloos debuutseizoen in de F1.
RENAULT ENERGY F1-2015 POWER UNIT TECHNICAL SPECIFICATION
ENGINE ENERGY F1-2015
Displacement 1.6L V6
Number of cylinders 6
Rev limit 15,000rpm
Pressure charging Single turbocharger, unlimited boost pressure
(typical maximum 3.5 bar abs due to fuel flow limit)
Fuel flow limit 100 kg/h
Permitted Fuel quantity per race 100 kg
Configuration 90° V6
Bore 80mm
Stroke 53mm
Crank height 90mm
Number of valves 4 per cylinder, 24
Exhausts Single exhaust outlet, from turbine on car centre line
Fuel Direct fuel injection
ENERGY RECOVERY SYSTEMS
MGU-K rpm Max 50,000rpm
MGU-K power Max 120kW
Energy recovered by MGU-K Max 2MJ/lap
Energy released by MGU-K Max 4 MJ/lap
MGU-H rpm >100,000rpm
Energy recovered by MGU-H Unlimited (> 2MJ/lap)
GENERAL
Weight Min 145 kg
Number of Power Units permitted per driver per year 4
Total horsepower Approx 850hp




