DTM

Gerommel tussen de DTM en het Super GT? Nieuwe motoren uitgesteld tot 2019

Uitgegeven door Wim Boekel • 20 januari 2016 19:37

De fans kunnen twee jaar langer genieten van de atmosferische V8-motoren in de DTM. De introductie van de 4-cilindermotoren, die de huidige 2-liter motoren moeten vervangen, is uitgesteld tot 2019. De invoer van de nieuwe motoren is een belangrijke ontwikkeling in de harmonisatie van de regels tussen de DTM en het Japanse Super GT. Audi, BMW en Mercedes hebben hun bezorgdheid uitgedrukt over de invoer van de motoren in 2017 en de daarbij behorende kosten om dit te realiseren. Met het uitstel kunnen de kosten over twee extra jaarlijkse begrotingen extra uitgesmeerd worden.

DTM Zandvoort Marco Wittman

De regels voor wat betreft het nieuwe chassis worden niet uitgesteld en worden wel in 2017 ingevoerd. Waarschijnlijk gaat het uitstel van de motoren ook zijn weerslag krijgen op de gezamenlijke races tussen de klassen die in 2017 in Japan en 2018 in Duitsland moeten gaan plaatsvinden.

De DTM ontkent echter dat het uitstel van de invoer van de motoren een poging is om een einde te maken aan de alliantie met het Japanse Super GT. Het Duitse Auto Motor und Sport meldt dat de Japanners meer voelen voor een overstap naar de GT3-regelgeving dan de Class One, zoals de gezamenlijk set regels van de twee kampioenschappen. Een woordvoerder van de DTM laat tegenover het Engelse Autosport weten dat hij vanuit het Japanse kamp een toezegging heeft gehad dat dit niet het geval is.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS