DTM

Gerhard Berger kan het niet geloven: "Het kan niet zo zijn dat de beslissing van Mercedes..."

Uitgegeven door Wim Boekel • 10 mei 2018 17:39 • Print artikel

DTM-directeur Gerhard Berger snapt niet dat er zo weinig interesse is voor de DTM. Op dit moment is er weinig perspectief dat er een derde fabrikant in het Duitse toerwagenkampioenschap stapt. Mercedes vertrekt aan het einde van 2018 en het lijkt er op dat daarna alleen Audi en BMW het tegen elkaar gaan opnemen.

DTM Brands Hatch

Er liggen nu een aantal opties op tafel, waarvan de ‘Class One’ met het Super GT een optie is en een overbruggingsjaar met Audi en BMW. Berger zegt dat er met internationale fabrikanten gesproken is en dat er recent intensieve gesprekken zijn geweest met Volkswagen, maar dat er niet tot een oplossing gekomen is.

“Ik weet het niet”, reageerde de Oostenrijker als hem gevraagd wordt door het Engelse Autosport, of Audi en BMW helpen bij het vinden van een vervanger voor Mercedes. “Tot nu toe zijn we niet in een diepere discussie geraakt, omdat ik niet opgeef en ik niet kan geloven dat dit fantastische platform geen andere fabrikanten aantrekt. Het is lastig om te zeggen. Maar voor sommigen is het te politiek, voor anderen is het te Duits. Er zijn verschillende problemen, maar ik geloof nog steeds dat iemand een fantastisch platform kan hebben.”

Dit jaar keert de DTM terug naar Brands Hatch en wordt er een nachtrace op Misano georganiseerd, allemaal om het kampioenschap meer internationaal te maken. De voormalig F1-coureur hoopt daarmee een Europese fabrikant aan te trekken.

“Een andere goede hulp zou zijn om een Europese fabrikant te hebben”, zei Berger. “Het zou fantastisch zijn als het Duits is, maar het zou ook fantastisch zijn als het een Europese fabrikant is, als teken dat het de goede kant op gaat.” De DTM heeft geen deadline voor een nieuwe fabrikant om in 2019 op de grid te staan, maar de komende acht weken zijn wel cruciaal.

“Eerlijk, het is erg, erg lastig om te zeggen”, zei de DTM-directeur. “De zaken moeten de komende acht weken wat duidelijker worden, maar dan nog blijft het afwachten. We hebben voor het eerst sinds tijden sterke kijkcijfers! Ik kan het niet geloven en het kan gewoon niet zo zijn dat de beslissing van Mercedes er voor zorgt dat dit platform stopt te werken.”

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS