Autosport NL • BRL V6

Optimale score voor Henry Zumbrink tijdens BRL V6 Finaleweekend Assen!

Uitgegeven door Nathalie Voorn • 26 oktober 2010 10:59 • Print artikel

Het TT Circuit Assen stond dit jaar in het teken van de Finaleraces voor onder meer de Dutch Supercar Challenge en BRL V6 klasse. Hoewel Zumbrink dit seizoen niet altijd punten heeft kunnen scoren, dankzij uitval door problemen met de techniek of verplichtingen op andere circuits, heeft hij dit weekend alles eruit gehaald wat erin zat en zijn weekend optimaal kunnen afsluiten. De jonge rijder, die alweer bezig is met de voorbereiding voor volgend seizoen, wist een eerste en tweede plaats op het podium te scoren én wist het de snelle wagens uit de DSC klasse moeilijk te maken door hevige gevechten op de baan aan te gaan en menigeen versteld te laten staan dat een BRL V6 het een veel snellere Ferrari nog moeilijk kan maken!

Henry Zumbrink
Op vrijdag reisde het team van Henry Zumbrink af naar het Drentse Circuit. Het weer was op vrijdag nog naar wens, waardoor zowel de vrije training als de kwalificatie kon worden gereden op een droge baan. De kwalificatie reed de Amerongse coureur op een set nieuwe banden, waarmee hij uiteindelijk, door er nog één snelle ronde uit te persen, de pole positie binnen kon slepen. Zijn tijd was zo’n 0,10 seconden sneller dan concullega en ervaren BRL V6-rijder Donny Crevels.



Zaterdag werd de eerste race verreden en er was regen, heel veel regen. Zumbrink koos ervoor om de hele race op regenbanden te rijden. Dankzij een foutloze race, kon hij zijn pole positie voor de BRL V6 kon omzetten in de winst, wat tevens goed was voor een derde plaats overall. De BRL V6 van de jonge rijder reed midden in het veld van Ferrari’s en Corvettes. Henry: “Ik kon volop het gevecht aan met een F430. Dit was dus echt superstoer!”

Op zondag ging Zumbrink vanaf de tweede startrij overall van start (pole positie voor de BRL V6), hier stond hij achter een Ferrari en een Corvette, en naast de Marcos van Cor Euser. De zeer ervaren Euser was zeer te spreken over de bijzondere prestatie van Henry, die toch maar naast een Marcos met 600 PK van start kon. Ook race twee was zeer wisselvallig en begon met regen, waardoor Zumbrink er wederom voor koos om met regenrubber te rijden. Halverwege de race was de baan iets opgedroogd, maar toch verkoos Zumbrink nieuwe regenbanden voor het resterende deel van de wedstrijd.


Hoewel hij lange tijd de snelste van de BRL V6 bleef, had Donny Crevels op het einde van de race iets betere banden over, waardoor laatstgenoemde de overwinning kon binnenhalen, op de voet gevolgd door Zumbrink. Uiteraard was Henry ook tevreden met dit resultaat: “Ik moest een keuze maken, slicks op een opdrogende baan of doorrijden met regenbanden. Uiteindelijk droogde de baan wel meer op, waardoor mijn banden iets meer sleten. Met als gevolg dat Donny mij op het laatst nog kon passeren. Maar ach, ik moet niet klagen. Ik heb een optimale score behaald dit weekend, geweldige gevechten mogen hebben met de dikke wagens uit de BRL V6 én ik kan weer zonder schade naar huis. Wat wil je nog meer, dit is absoluut een top afsluiting van seizoen 2010!”

Henry Zumbrink: “We zijn nu begonnen aan de onderhandelingen voor volgend seizoen, we kijken natuurlijk weer naar de Dutch GT4 omdat dit natuurlijk een geweldige klasse is. Maar daarnaast is de race in de Dieselcup me ook bevallen, dus dit zou ook een goede optie zijn. We zullen het zien, ik kan al niet wachten totdat het nieuwe seizoen weer begint!”


Henry Zumbrink wordt dit jaar gesteund door: Volvo Reede Amerongen, Shell Reede Amerongen, Uem Autoschade, Alres Products, PLAYBOY VAN ES HOME, LIEBHERR W&H NEMAASKO, Janssen Staalbouw, Impact Incasso, Parodontologie P. Eigenhuis, Rica Engineering, Explora Ede, Autohandel Henk Heikamp, Okker reclame, GPS parkeer systemen, BGT Maarsbergen, Trime Line, Digigrafie BV, Quesar IT Solutions, vader Hans Zumbrink en monteur Giel van Os.

Bezoek de website van Henry Zumbrink voor meer informatie: www.henryzumbrink.nl.

Babe-box

Xtra

COLUMNS